torsdag 6 december 2012

Ett efterlängtat fynd

Hello Mr. Yellow, I've been expecting you...

Som jag letat och sökt med ljus och lykta efter en hushållsassistent. Började söka efter Electrolux-varianten, men den kunde skena iväg över tusenlappen på auktions-sajter.

Istället började jag fixera blicken på ett likadant lillet kraftverk min mor har; en Bosch.

Och efter många förlorade budgivningar, vann jag äntligen en!


Julens bak är räddade. Degen som jäste denna gång hade samma färg som maskinen.

Maskinen och köttkvarn till det ringa priset 649:- och med frakten blev det över 800. Men nu är letandet över, vad behöver jag nu?

3 kommentarer:

  1. På nedersta hyllan i mitt skafferi bor en syster (eller bror?) till denna. Fick den när jag fyllde tjugo av mor och far. Den har gjort ett gott arbete ända sedan dess och det börjar ju vara några år sen. Fast jag måste erkänna att jag aldrig har gillat den gula färgen, hade önskat att den var vit... Min mamma har också en men hennes är orange.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och det är suveränt att de verkar fungera i ur och skur...

      Radera
  2. Heter den inte Bosch Mum dessutom. Den är tokbra, vi har en själva. Ett bra köp. Den ger aldrig upp.

    Det är nog första gången jag skriver här. Det var kul att kolla.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera