söndag 24 januari 2010

Vardagsrummet

Här kommer lite bilder från vårt större och bättre vardagsrum!



Älskade sambon filurar vid matsalsbordet (det underbara, härliga som jag köpte på hösten). Kristallkronan fick jag av mamma, som hon i sin tur fått av bekanta eftersom de skulle kasta bort den!!! Tulpanerna fick vi som inflyttningspresent av mamma och pappa. Härligt med blommor! Vasen är inropad i Bergsjö, 1 mil från Gnarp.

Här är vår tv-hörna. Tv-bänken har jag visat tidigare, men den gör sig mycket bättre här nere! Eftersom vi inte har så mycket pengar att röra oss med, fick soffköpet vänta ett tag. Vi löste det istället med att bara ta halva soffan och kasta ut tre:an. Gardinerna i vardagsrummet är gamla som jag fått av mamma eller ropat in på auktion.
jagag



Här syns lill-skrutt, hon är lik sin far och filurar hon med. Min planering gällande inredningen gick vägen, en läs-/myshörna blev perfekt (och det gömmer dörren ut till hallen som förre hyresvärden använde). Vi öppnade upp portalen som varit förspikad, mellan köket och vardagsrummet. Så nu är det stooooor yta för Iris att springa, och för sambon att boxas (som han demonstrerade nu på förmiddagen). Mattan, stolen och bokhyllan är köpta på lokala second hand-butiken, för 650:- tillsammans! Golvlampan fick jag av en kär kompis, vars pappa hittat den på återvinningen (Tack Evelina!). Min gamla snurrfåtölj skymtar i hörnet vid kaminen, den ropade jag in för flera herrans år sedan, för 20:-. Gardinerna i köket är auktionsfynd som följde med i en resväska jag ropade in i somras. Köksön köpte vi senast vi var på IKEA (den och pallen är de nyaste möbler vi äger).


Liten ego-tripp: Fick äntligen hänga fram mina tavlor till allmän åskådning, de samlar inte längre damm på övervåningen. Under tavlorna står kökssoffan jag ropade in på auktion för 3 somrar sen. Jag har räknat ihop alla större möblemang (soffor/matta/fåtöljer/bord + stolar/bokhylla) i detta rum och det blev 3900:- för allt, och då kostade tv-soffan 2000:- (dyrt om jag jämför med de andra sakerna som jag tycker om mer!).

Men jag är jättenöjd med hur det blev, är så skönt med mycket plats! Undrar ni över något så är det bara ni frågar. Alla bilder är klickbara...

3 kommentarer:

  1. ser ut som att det blev huuuur bra som helst det där :D
    vi får komma upp i sommar och kika:P

    SvaraRadera
  2. Fasen vad fint! Och mattan är på plats också. Det är såå du. Äntligen!Om jag har lite krångel med bloggen... JA, jag blir galen att det inte funkar. Direkt jag ändrar något blir det ju bara kaos och en del saker försvinner... Magnus har också sett bilderna och vill hälsa på, han tjatar och tjatar :)

    SvaraRadera
  3. Hur jag än gör kommer det som ska vara på sidan av sidan inte fram. Det finns där när jag går in på inställningar. Men jag får den inte att ligga längst fram, det är ju bara vitt, snacka om shabby chick. Faan!

    SvaraRadera